iSaloni & Flos

may 27, 2015

Atbildot uz jautājumu par vīziju, projektējot Flos stendu Milānas izstādei, autors Ron Gilad min, ka ir vēlējies 1000 zīmolam atvēlētos m2 padarīt tik līdzīgus mākslas muzejam, cik vien komerciāls izstādes stends tāds var būt. Jāpiemetina, ka šī nav pirmā reize, kad Rons pievēršas dizaina zīmolu prezentācijai. Pērn viens no viņa iespaidīgākajiem projektiem bija Molteni & C HQ renovācija, kas ražotāja galveno mītni pārvērta ne viens par modernu rūpnīcu, bet arī interaktīvu laikmetīgās mākslas un dizaina centru. Šķiet, Rons zina, ko dara, nenoliedzot abu projektu scenogrāfijas līdzības. «Manu darbu valoda ir identiska un mans mērķis nav šovs vai tērpu maiņa. Es neesmu Lady Gaga,» smej viens no 21.gs slavenākajiem dizaina askētiem.

Flos saistībā viņš uzsver, ka ir vēlējies veidot gaismekļu prezentāciju – mākslinieku šovu muzejā. Ideja neparedzēja Saatchi vai Guggenheim kopēšanu, bet vienkāršas, simetriskas un loģiskas struktūras izveidi, izrādot katram dizaina priekšmetam atbilstošu cieņu. «Tā bija jauna pieredze – tā vietā, lai eksponētu sevis paveikto, es projektēju platformu citu dizaineru darbam. Mans ego šoreiz nebija būtisks, un «uz pjedestāla» ir manu kolēģu paveiktais,» skaidro Rons. Un viņš ir precīzs apzīmējumos – baltas sienas, stikls un neskaitāmi dizaina jaunumi uz postamentiem. Autoru saraktā zvaigznes no Philippe Starck un Antonio Citterio līdz Patricia Urquiola un Jasper Morrison. Viņu veikumā izceļam, mūsuprāt, spožāko.

Patrīcija. Spāņu dizaineres izpildījumā šogad ir apgaismojuma minimālisms Serena. Gaismekļa iedvesmas avots ir skaidri nolasāms – elegantajā skulptūru dizainere interpretē koku lapas. Gaisīgas un atturīgas, tās ir piedāvātas zelta, perlamutra vai matēti baltā apdarē.

2013. gadā franču duets Ronan & Erwan Bouroullec prezentēja izteiksmīgu un ārkārtīgi laikmetīgu Versaļas pils papildinājumu – Gabriel Chandelier gaismas virteni. Tā sastāvēja no 800 Swarovski kristāla detaļām un šogad Milānas izstādē iemantoja krietni demokrātiskāku jaunāko māsu – Luce Vertikale. Kristālu ir aizstājis stikls, ekspresīvo formu – rāmas moduļu gaismas vertikāles. Gaismas avots – joprojām LED.

Uzvaras gājienu turpina arī pagājušās gaismas biennāles daudzsološākais dizaina atklājums – Michael Anastassiades. Pērn Flos zīmola stends kļuva par dizainera slavas tramplīnu, un arī šogad itāļu rūpnīca prezentē trīs viņa jaunums: lampu lasīšanai Captain Flint un gaismas bumbas – Copycat un Notch.

Viens no Euroluce izstādes pārliecinošākajiem darbiem – Jasper Morrison versija par jau vairāku sezonu aktualitāti – diožu lietojumu dizainā. Pārliecība ka «vairāk ir mazāk» mākslinieku nav pievīlusi – Superloon uzbūve ir līdz kaulam vienkārša – puscaurspīdīgs, LED izgaismots disks un statīvs.

Sev uzticīgs ir arī Phillippe Starck. Viņš šogad iepazīstināja ne vien ar jauniem gaismekļiem, bet sevis projektēto papildināja ar ironiski provokatīviem video, kur paralēli lampas abažūru maiņai norisinās arī dāmu izģērbšanas process. Jo dievs ir detaļās (un mārketingā, protams).