Ep.04 – Sebastians Herkners: Kvalitatīvas lietas nav luksus

may 06, 2020

Scroll down for English

Sebastians Herkners dzimis un audzis nelielā pilsētiņā netālu no Bad Mergentheim. Viņa bērnību noteikti nevar nosaukt par garlaicīgu. Tā kā Sebastiana ģimenei patika doties izbraukumos ar kemperi, viņam bieži radās iespēja atklāt ko jaunu un iekulties piedzīvojumos. Dodoties ceļā ar vecākiem, viņi vienmēr bija kustībā, lai pagūtu izpētīt cik vien iespējams. Sebastiana mamma bija gluži vai apsēsta ar baznīcu arhitektūru – katrā pilsētā vienmēr bija kāda jauna baznīca, ko atklāt.

Sebastians atzīst, ka viņam kā 10 gadus vecam puikam baznīcas īpaši neinteresēja. Daudz labprātāk viņš palika pie kāda ezera, kur varēja spēlēties un peldēties. Tagad viņš ir pateicīgs par zināšanām, ko vecāki viņam devuši. Izbraukājot visu Eiropu, viņš iepazinis kultūru, vēsturi un amatniecības kvalitātes nozīmi. Kā pieaugušais viņš saprot, kāpēc baznīcas uz cilvēku atstāj tik lielu iespaidu – arhitektūras un interjera skaistums, krāsainie vitrāžu logi un cilvēka veikuma meistarība, tas viss spēj aizkustināt.

Sebastianam joprojām patīk ceļot. Viņš to redz kā iespēju iepazīt dažādus cilvēkus un kultūras no visas pasaules. Viņam patīk izpētīt vietējo amatnieku noslēpumus, atklāt tradicionālo ēdienu, alu un mūziku. Ceļojot, viņš iepazīst tradicionālās amatniecības tehnikas un ilgtspējīgos materiālus. Sebastians tic, ka klātbūtne dod nesalīdzināmi vairāk iedvesmas nekā raksts vai foto jebkad spētu.

Ceļošanai ir liela nozīme arī Sebastiana karjeras izvēlē. Par produktu dizaineru viņš nolēma kļūt pēc tam, kad ceļojumā uz Skandināviju bija iepazinis skandināvu dizainu. Vidusskolā Sebastians specializējās mākslā un matemātikā. Viņš bija apguvis glezniecību, skulptūru un arhitektūru, tomēr produktu dizainam veltītas stundas nebija.

Savu karjeru Sebastians uzsāka Ofenbahā pie Mainas, un viņš joprojām tur dzīvo un strādā. Tā ir Vācijas internacionālākā pilsēta un radošuma mezgls. Kādreiz Ofenbaha pie Mainas bija izslavēta ar saviem ādas izstrādājumiem – somas, maki, jostas un kurpes, visam piemita izcila kvalitāte. Diemžēl, šīs dienas nu ir pagājušas, bet Sebastians cenšas atgriezt un saglabāt vietējās amatniecības tradīcijas. Kopā ar vietējiem amatniekiem viņš izstrādā unikālus augstas kvalitātes produktus.

Sebastiana pirmais veiksmīgais produkts ir Bell Table. 2009. gadā viņš to prezentēja vienā no nozīmīgākajām jauno dizaineru platformām Salone Satellite. Dizainera ideja bija savienot divus ļoti tradicionālus materiālus – stiklu un metālu – jaunā veidā. Tas nebūt nebija viegls uzdevums, jo bija grūti atrast kādu, kas varētu izgatavot vajadzīgās krāsas stiklu. Pēc ilgiem meklējumiem Sebastians atrada uzņēmumu Bavārijā. Šī 1568. gadā dibinātā ģimenes kompānija izgatavo visu ar rokām, izmantojot tradicionālās tehnikas. Tagad Bell Table izgatavošana kļuvusi par viņu ikdienu.

 

Pēc Salone Satellite galds Bell Table saņēma atzinību no žurnāla Wallpaper*, tomēr tas nepalīdzēja atrast galdam pastāvīgu ražotāju, jo stikls tolaik tika uzskatīts par garlaicīgu materiālu. Pēc pāris gadiem Wallpaper* publikāciju pamanīja ražotājs ClassiCon, un 2012. gadā viņi uzsāka Bell Table ražošanu dažādās krāsās un izmēros.

Lai gan beigu beigās galda dizains izrādījies veiksmīgs, Sebastianam gājis kā pa kalniem. Pirms viņš atrada ražotāju visu naudu, ko nopelnīja, pasniedzot universitātē, viņam nācās ieguldīt pirmās veidnes izgatavošanā. Mūsdienās ir daudz dizianeru un daudz ideju, tomēr izdzīvo tikai dažas. Tev jābūt gatavam investēt savu laiku un darbu pirms vari ko nopelnīt.  Produktu dizaineru iztiku veido autoratlīdzības. Neviens Tev nemaksās par dizaina ideju. Dizaineram jārada komerciāli veiksmīgs produkts, un var paiet vairāki gadi līdz viņš sāks ar to pelnīt.

Jaunajiem dizaineriem Sebastians iesaka izmantot jebkuru iespēju strādāt ar amatniekiem un lietot internetu, lai veidotu jaunus sakarus. Viņš uzskata, ka nav nekādas vajadzības pārvākties uz lielām pilsētām, kā Berlīne, Londona, Milāna vai Ņujorka, jo atrast savu dizaina valodu, stilu un filozofiju var jebkur. Necentieties strādāt tikai ar lieliem un slaveniem zīmoliem, meklējiet jaunus zīmolus un audziet kopā! Noteikti izmantojiet tādas jauno dizaineru platformas kā Salone Satellite. Tās sniedz daudz iespēju, un Jums jābūt klāt katru gadu – jāparādās, jāklauvē pie durvīm, jādibina kontakti. Ir būtiski par sevi atgādināt!

Oda dizainu, ko Sebastians radījis vācu ražotājam Pulpo, iedvesmojis ūdenstornis. Lampas dizains iekļauj tā galvenos raksturlielumus – apjomīgu rezervuāru gaismai un metāla konstrukciju.

Sebastianam bijusi lieliska iespēja iziet praksi pie Stellas Makartnijas. Interesanti, ka galvenā lieta, ko viņš apguva šajā laikā ir angļu valoda. Pāris gadus pirms tam Sebastians pameta angļu valodas mācības, jo uzskatīja, ka nākotnē tā nenodērēs. Viņš kļūdījās – angļu valodas zināšanas pavērušas viņam daudzas lieliskas iespējas un ļāvušas uzbūvēt starptautisku kontaktu loku. Strādājot ar Stellu, viņš apguva arī dizainera personīgās attieksmes, filozofijas un stila nozīmi.

Līdzīgi ir arī ar dizaina kompānijām. Sebastianam ir būtiski padziļināti izprast uzņēmumus, ar ko viņš strādā. Lai rastu īsto ideju, viņš analizē ražotāja zīmolu, vēsturi, portfolio un vīziju. Produkta dizains vienmēr atkarīgs no ražotāja stila un vajadzībām. Kā dizaineram tev jāatrod līdzsvars. Piemēram, strādājot ar Moroso, jārada kaut kas avangardisks, kaut kas nedaudz traks, kaut kas ar unikālu raksturu, tomēr tam jābūt arī komerciāli veiksmīgam. Tā ir milzīga atbildība.

Radot Moroso kolekciju Pipe, Sebastians vēlējās darīt ko atšķirīgu. Tolaik modē bija smalks, gandīz neredzams dizains, taču Sebastians nolēma peldēt pret straumi un radīja Pipe – lielas caurules savienotas ar neparastiem materiāliem. Šim dizainam ir spēcīgs raksturs, un tas loti atšķiras no citām kolekcijām.

Sebastianam netīk teikt, ka viņš strādā ar luksus produktiem, viņš dod priekšroku tos dēvēt par “premium” produktiem. Dizainers tic, ka laba kvalitāte nebūtu jāuzskata par luksusu. Zīmoli, ar ko viņš strādā, piedāvā augstāku kvalitāti un labāku servisu, tāpēc nav nekāds brīnums, ka šīs lietas ir dārgākas. Tā ir investīcija visai dzīvei. Piecdesmit gadus vecs krēsls joprojām izskatīsies un darbosies labi – ja vēlies, nomaini vien audumu! Dažus gadus iekrāt naudu un nopirkt augstas kvalitātes lietu, ko lietosi ilgu laiku, ir daudz ilgtspējīgāk un prātīgāk.

Sadarbību ar Wittman Sebastians aizsāka pirms trīs gadiem, radot makarūna formas krēslu Merwyn kolekcijai. Tas ir ļoti ērts un klasiska izskata, jo radīts, lai kalpotu visu mūžu.

Sebastians ir pārliecināts, ka mēs patērejam pārāk daudz, un mums vajadzētu pārdomāt savus ieradumus un mainīt savu rīcību. Covid19 pandēmija parādījusi, ka tas ir iespējams. Mēs vairs nevaram ceļot, bet joprojām varam tikties virtuāli un pat ietaupīt laiku. Šī gada Salone del Mobile  atcelšana liek uzdot jautājumu, vai tiešām katru gadu nepieciešams radīt arvien jaunus produktus? Iespējams, daudz noderīgāk būtu tiem veltīt vairāk laika, lai radītu ko patiesi labu. Sebastians cer, ka mēs kļūsim ilgstpējīgāki, atbildīgāki un vairāk novērtēsim kopābūšanu.

Sebastian Herkner was born and grew up in a small village next to Bad Mergentheim. His childhood wasn’t boring at all. It was full of adventures as his family loved to go camping. Travelling with his parents was all about moving and changing the location. They wanted to see and explore as much as possible. His mum was obsessed with church architecture – in every city, there was a new church to discover.

Sebastian admits that for a 10-year-old, churches did not seem that interesting and he would rather stay next to a lake, swimming and playing. Now, he is thankful for all the knowledge his parents have given him. Travelling around taught him a lot about the culture and history of Europe, and the importance of the quality of craftsmanship. As a grown-up, he understands why churches have such a big impact on people. The beauty of architecture and interior, the colourful stained windows and the quality of man’s artisanship, it all just moves you.

Sebastian still enjoys travelling. He sees it as an opportunity to get to know people, different cultures and traditions all around the world. He loves to discover local craftsmanship, food, beer and music. While travelling, he learns about traditional techniques and usage of sustainable materials. Sebastian believes that seeing it all with his own eyes inspires as no article could.

Travelling has also played a big role in Sebastian’s career choice. He decided to become a product designer after visiting Scandinavia and learning about Scandinavian design. In high school, he majored in art and mathematics, he had learned painting, sculpture and architecture, but there was no class for product design.

Sebastian started his carrier in Offenbach am Main and he still lives and works there. It is the most international city of Germany, a creative cluster. In the past Offenbach am Main was famed for its leather goods – the bags, wallets, belts and shoes were all of exceptional quality. Unfortunately, these days are gone, but Sebastian is trying to revive and preserve these traditions. Together with the local artisans, he is working to develop very special high-quality products.

Sebastian’s first successful product was Bell Table. In 2009 he presented the concept in one of the most important platforms for young designers Salone Satellite. His idea behind the table was to combine two very traditional materials, metal and glass, in an innovative way. It was not an easy task as it was difficult to find a producer who could make glass in a certain colour. After a very long search, he found a company in Bavaria. The family-run business, founded in 1568, creates everything by hand using traditional techniques. Now, production of the Bell Table is part of their daily routine.

After the Salone Satellite, Bell Table was recognized by the Wallpaper* magazine, but it was still hard to find a producer for the table as glass was considered to be a boring material back then. A few years later, ClassiCon saw the feature on the Wallpaper* magazine, and in 2012 they started to produce the Bell Table in various colours and sizes.

Although, it was a success in the end, it had been a roller coaster for Sebastian. Before he found a producer, he had to invest all the money he earned teaching at the university to create the first mould. Nowadays, there are many designers and many ideas, but only few survive. You have to invest your time and work before you can earn something. Product designers make their living off royalties; designers do not receive a fee for an idea. You have to create a commercially successful product and it can take a few years to start earning some money.

For young designers Sebastian suggests to look for opportunities to work with craftsmen and use internet to find connections. There is no need for young designers to move to big cities like Berlin, London, Milan or New York, you can find your design language, your style and your philosophy wherever you are. Don’t strive to work with just big and famous brands. Look for young companies and grow together! Use the platforms for young designers, like Salone Satellite. There are many opportunities. You should be present every year – show up, knock at some doors and stay in touch. It is important to remind about yourself!

Sebastian has had an amazing opportunity to have an internship with Stella McCartney. Interestingly, the most valuable thing he learned during this time was English! A few years back Sebastian had quit English lessons as he thought it would not be necessary for him in the future. Turns out, he was wrong. Speaking English has helped him to seize some great opportunities and build an international network of business contacts. While working with Stella, he also learned that every designer has to create his own attitude, philosophy and style.

It is the same with the design companies. For Sebastian, it is very important to understand the company he works with in depth. He always analyses their brand, history, portfolio and vision to find the right idea. Design of a product always depends on the producer’s style and needs. As a designer, you need to find the right balance. Like working with Moroso – you have to create something avant-garde, something a little bit crazy, something with a unique character, but at the same time, it has to be commercially successful. It is a huge responsibility.

Sebastian prefers to say that he is working with premium not luxury products. He believes that good quality should not be considered luxury. The brands he is working with offer better quality and service. Of course, the products they make are going to cost more, but it is an investment for life. A 50 year old chair will still look and feel good, you can just change the fabric! It is much more sustainable to save up your money for a few years and buy a high-quality product you are going to use for a long time.

Sebastian believes that we still consume too much. We should rethink our habits and change our behaviours. Covid19 pandemic has showed that it is possible. We cannot travel anymore, but we still can connect virtually. It works pretty well and we even can save some time. The cancellation of this year’s Salone del Mobile makes us ask if it is really necessary to create new products every year. Maybe it would be better to invest more time to create something truly good. Sebastian hopes that after this we will become more sustainable, more responsible and will appreciate togetherness.