01
CHARLES-ANTOINE CHAPPUIS – ONDA ONDA KOLEKCIJA
Atzīmējot dizainera Brazīlijas mantojumu, kolekcijā tiek pētīts, kā svītras var pastāvēt līdzās uz rokām austu paklāju virsmas. Austot džutas līnijas ritmiskā dejā, Indijas amatnieki rada izliektus siluetus, kas brīvi kustas pretējos virzienos košā krāsu paletē, kura tika iedvesmota no Ziemeļbrazīlijas smilšainajām pludmalēm.
02
MAE ENGELGEER – OMOTE KOLEKCIJA
Omote ir tatami paklāja augšējā austā daļa, tradicionāls japāņu grīdas pārklājs, ko izmanto privātmājās un tempļos, lai radītu viesmīlīgu vidi. Kolekcija pārceļ Mae Engelgeer mīlestību pret šo eleganto aušanas struktūru paklāju pasaulē. Kopā ar cc-tapis komandu dizainere pēta tatami minimālistisko struktūru. Aizstājot tradicionālo japāņu igusa salmu ar filcētas vilnas strēmelēm, krāsotām raksturīgos toņos. Eksperimentējot ar 5 rokdarbu procesiem, ap omulīgo un izolējošo filcu tiek austas dabīgas dzijas, kas atjauno tatami paklāja lokanību un mīkstumu.
03
PATRICIA URQUIOLA - SONORA KOLEKCIJA
Spāņu arhitekte un dizainere Patricia Urquiola harmonizē senās izšūšanas tehnikas ar mūsdienu grafiku Sonora kolekcijai. Pārinterpretējot Petit point izšūšanas tehniku makro mērogā, nepārtraukti mainīgie motīvi rada dinamisku vizuālo efektu, kas atbalso skaņas izplatīšanās dzīvīgajā plūdumā. Sonora sastāv no viena paklāja dizaina, kas pieejams trīs krāsu kombinācijās un ar rokām austa pufa.
04
DOSHI LEVIEN – RAAG KOLEKCIJA
Doshi Levien atklāj Raag, paklāju kolekciju, kas piedāvā jaunu skatījumu uz Indiju caur mūsdienu prizmu. Strādājot noteiktos parametros, multidisciplinārie dizaineri eksperimentēja ar pašu izveidotu režģi, vācot, saskaņojot un spēlējoties ar rokām krāsotiem paraugiem. Samazinot savu hromatisko spektru līdz 7 krāsām. Nipa Doshi un Džonatans Leviens interpretēja klasiskās Indijas mūzikas sistēmas “Raag” notu secību, izmantojot hromatisko valodu kompozīcijai un proporcijām. Sekojot dizaineru oriģinālajam režģim, cc-tapis amatnieki auž plakanu audumu, uz kura tiek spēlētas dažas vai visas septiņas notis (krāsas) augošās un dilstošās skalās. Radot pārsteidzošus ritmus, kas “nav tikai nejauši raksti, aiz tiem slēpjas matemātika un eksperimentēšana” - precizē Nipa Doshi.
05
CHIARA ANDREATTI - VICE VERSA KOLEKCIJA
Dziļi ietekmējoties no 20. gadsimta Bauhaus kustības, Chiara Andreatti rada Vice Versa. Šī kolekcija sastāv no ar rokām austiem paklājiem, ko izgatavojuši pieredzējuši Indijas amatnieki, kur grafiskās un optiskās formas nosaka ritmisku un hipnotisku dizainu. Tas ir ode primārajiem žestiem, kas aptver minimālismu, izmantojot nekrāsotas krāsas un dabiskus materiālus, piemēram, džutu un vilnu, drosmīgajā ģeometriskajā dizainā. Līniju pa līnijai cc-tapis amatnieki saauduši šķērsvilni un taisnvilni kopā, apvienojot pozitīvās un negatīvās dizaina formas, kas ir redzamas abās paklāja pusēs.
06
INDIA MAHDAVI - CRISS CROSS KOLEKCIJA
Iepazīstinām ar Criss Cross no India Mahdavi, grafisko un ģeometrisko elementu saplūsmi krāšņās krāsu kombinācijās, kas apvieno Irānas-franču arhitektes raksturīgo valodu ar tradicionāliem procesiem un mūžīgu eleganci. Šī kolekcija ir rūpīgi izstrādāta, apvieno divas amatniecības ražošanas pasaules: ķēdes izšūšanu un roku šūšanu.
07
UNIVERS UCHRONIA - SWIRL KOLEKCIJA
Univers Uchronia izveidoja tekstūru un apjomu bagātu ainavu, kur sēdēt, atpūsties un būt. Strādājot ar mazām maketēm, studija eksperimentēja ar vilnas dzijām, izmantojot dažādas mezglēšanas un tamborēšanas tehnikas. cc-tapis bija izaicinājums pārvērst Univers Uchronia mēroga modelēšanas maketus par lielmēroga paklājiem, atrast Rādžastānas ģimenes amatniekus, kas spēja radīt paklājus, izmantojot filcētas dzijas un biezas pielāgotas adatas.
08
CLARA VON ZWEIGBERGK - LOOPY KOLEKCIJA
Zviedru dizainere Clara von Zweigbergk savu unikālo vizuālo valodu pielieto Loopy kolekcijai, kas ietver trīs ar rokām austus paklājus, izmantojot tamborēšanas brīvību. Pārvietojoties starp grafisko un produktu dizainu, Clara spēlējas ar tīriem ģeometriskiem veidojumiem un kontrastējošām krāsām, izvēloties toņu harmoniju. Sekojot dizainerei sākotnējām mākslām, Indijas amatnieki pielieto tradicionālo tamborēšanas manuālo procesu, lai pārvērstu trīs artefaktus par ar rokām austiem paklājiem.