ep.01 - arhitektiem jābūt gataviem strādāt digitālajā telpā
april 10, 2020
Pirmā Trentini Talk Show epizode Isolation: a Time For Reinvention ir aizvadīta! Piedāvājam Jums iepazīties ar nozīmīgākajiem secinājumiem pēc sarunas ar Vēsmu Konteri McQuillan.
Arhitektūra un komunikācija
Arhitektūras biroja komunikācijai ir vairākas funkcijas, to starpā, skaidri veidot konkrētā biroja tēlu un uzturēt stāstu par biroja vērtībām, kā arī izglītot sabiedrību un piesaistīt klientus. Tai jāatspoguļo, kas tu esi, ko tu dari un kāpēc.
Arhitektiem jāvelta laiks sabiedrības izglītošanai. Jo zinošāks klients, jo kvalitatīvāka arhitektūra. Cilvēka dzīvē arhitektūra ir ļoti svarīga, tāpēc viņam ir tiesības to saprast.
Instagram ir nozīmīgākais rīks arhitektūras komunikācijai – tā ir bezmaksas portfolio platforma, kas viegli pieejama potenciālajiem klientiem.
Lasāmviela:Architectural Design speciālizlaidums The Identity of the Architect: Culture & Communication
Tipoloģijas un tendences
Veidojot fizisko telpu, arhitektiem jābūt gataviem strādāt arī ar digitālo telpu.
Pēc šīs krīzes izmainīsies cilvēku interese par mājokli. Tiks pievērsta lielāka uzmanība tā iekārtošanai, domājot par iespēju strādāt no mājām.
Esošā situācija atklāj, ka cilvēki var produktīvi strādāt arī no mājām, tāpēc izmainīsies biroju ēku projektēšanas pamatprincipi.
Arvien vairāk augstāko izglītības iestāžu sāks strādāt ar tālmācību gan ekonomisku iemeslu dēļ, gan lai sasniegtu lielāku auditoriju.
Izzudīs universālveikalu tipoloģija. Komerciālās sabiedriskās arhitektūras ietvaros ienāks izmaiņas detaļu dizainā.
Arhitektūra un politika
Kamēr nav izstrādāta valstiska arhitektūras stratēģija un netiek nodrošināts ietvars tās uzraudzībai, arhitektam ir grūti nodrošināt kvalitāti valsts pasūtījumu ietvaros.
Arhitektūras nevalstiskajām organizācijām, kā Arhitektu Savienībai, vajadzētu vairāk iesaistīties politikā, komunicējot ar sabiedrību un medijiem.
Ilgtspējības prasības var būt izaicinājums arhitektūras radošumam.
Arhitektūra un mode
Arī arhitektiem vērts analizēt modes pasauli, jo šī industrija visātrāk reaģē uz apkārt notiekošo. Modes tendences pēc laika pārņem arī pārējie dizaina sektori.
Luksus segments pārdzīvos šo krīzi, bet mainīsies tas, ko mēs šobrīd uzskatām par luksusu.
Lasāmviela: Vēsmas jaunajā grāmatā Fashion Spaces. A Theoretical View, kas gaidāma jau pavisam drīz, piedāvāts teorētisks ietvars ar modi saistīto telpu analīzei.
OMA / AMO
No OMA / AMO mēs varam mācīties, kā veidot mērķtiecīgu komunikāciju ar sabiedrību un kā nodot cilvēkiem savu stāstu.
Bjarke Ingels / BIG
Viens no pirmajiem birojiem, kas sāka izskaidrot arhitektūras radīšanas procesus sabiedrībai, un par biroja komunikācijas stratēģiju izmanto sarunu ar arhitektūras lietotāju.